Vackraste blå


Den blå bergvallmon är min favorit i trädgården. Den tycks trivas och har överlevt i ganska många år nu. Det sägs att den är kortlivad och brukar dö efter några år, men mina plantor blir bara större och frodigare år från år. (peppar, peppar...) Jag har lyckats att dela på plantorna och har nu flera små ruggar som jag hoppas överlever vintern och kommer igen till våren. Ett par små fröplantor upptäckte jag också i somras och det är ju helt fantastiskt om de klarar sig.


Den blå färgen är speciell, nästan självlysande när solens strålar når den.


Se fler blå blommor i X-faktor!
blaa-blomster-x

6 kommentarer:

  1. Åh så vackra blommor du bjuder på...jag läängtar så efter våren;)

    Ha en fin kväll/Kram Lussan

    SvaraRadera
  2. Nydelig bilder av en skjønn blomst. Den har en sånn vakker sart blåfarve.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvaraRadera
  3. Så fin den är och så gracil. Lycka till
    Ha en fin lördagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Denne er så flott men vanskelig å få til synes jeg! Bør nok prøve meg igjen! Et vakkert bidrag! Lykke til! Hege

    SvaraRadera
  5. Åh, lyckliga du som får dessa skönheter att både trivas och föröka sej! :-) Jag hade en en gång, som jag själv dragit upp från frö, men den blev just så där kortlivad...

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.