Trädgårdsfärger - ORANGE

Stort tack till alla ni som länkar era bidrag till trädgårdsfärger. Det är så inspirerande att titta runt, njuta och få inspiration av från alla fina bloggar och trädgårdar.

Efter förra veckans många vita blommor behövs lite kraftigare färg igen. Det finns inga löv kvar på träden, men i fotoarkivet finns nog en hel del orange.

  

Mitt nyförvärv i år, den underbara 'Navajo sunset' som bara blommade och blommade och blommade. Hoppas nu den är härdig så den kommer tillbaka med sina brinnande blommor nästa år. Orange i sin skarpaste form är kanske vallmon, en riktig färgklick.

   

Rosen 'Rumba' är också ny för i år. Härliga blommor som börjar i gult och sedan går över i orange innan de vissnar i rosa toner. En gammal bekant är däremot kejsarkronan. Det var inte många blommor i år men de som kom var desto färgstarkare. 


'Navajo Sunset' har jag svårt att se mig mätt på. Några få ringblommefrön växte upp och blev makalöst vackert sällskap till den doftande anisisopen.

ORANGE


11 kommentarer:

  1. De brandgula nyanserna på dina blommor är vackra. Det är så där lagom starkt.

    SvaraRadera
  2. Orange, visst är det en färg som vinner i längden! Så varm och så glad och det piggar upp. För några år sedan hade jag nog inte tänkt mig orange, men nu tycker jag det är så fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder du visar, jag har planterat kejsarkronor nu i höst så dem hoppas jag på till nästa år. Orange är en av mina favoritfärger i trädgården.
    Ha en fin helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Your Orange flowers are beautiful

    SvaraRadera
  5. Den här måste jag ju hålla ögonen på! Vilken kul utmaning!

    SvaraRadera
  6. Lovely orange flowers :)

    SvaraRadera
  7. Många fina orangefärgade blommor hos dig! Och nu kommer jag ihåg att jag glömde mina ringblommor...

    SvaraRadera
  8. Så snygga och vilken färgklick i rabatten det blir med orange inslag.
    Ha en skön fortsatt helg
    Kram madde

    SvaraRadera
  9. Orange är fint! Dina blommor är alldeles underbara.

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder! Orange är en färg min trädgård skulle behöva mer av, helt klart!
    Ha en fin söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Den där ringblomman är ju bara så fin den måste jag nog leta på till sommaren
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.