Trädgårdsfärger - SILVER

Det finns fyra grundfärger: röd, gul, grön och blå. Det räcker dessutom med tre av dem för att skapa alla fyra. Resten av alla underbara färger runt omkring oss är bara nyanser och blandningar. Det innebär att jag måste vara lite kreativ med tema för att nöjet med Trädgårdsfärger ska vara genom hela vintern som jag tänkt. Denna gången blir det nog svårt - i alla fall för mig. Silver, det är ju ingen blomsterfärg direkt. Men det måste ju inte vara blommor, det finns ju mycket annat i trädgården.


Silvernjurvindan, den måste ju klassas som 'äkta' silver i trädgården. Så fin för att fylla ut i krukor och amplar. Annars är det not edelweissen som är den enda blomma som liknar silver. Lammöronens ludna och fjädernejlikans spetsiga blad är också silveraktiga. Sedan hittade jag lite daggvåt lav som nästan blev metallisk, precis som den tunna daggväven mellan taklökens fjäll.






10 kommentarer:

  1. Vilka härliga blad du har! Blir påmind om att jag måste skaffa mig mera sånt. Jag tror att det finns lite hemma hos mig också, men inte ett endaste kort kan jag gräva fram på silvriga blad, men till slut hittade jag lite silver i alla fall! :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder som vanligt hos dig och jag är imponerad av collagen du gör!
    Ha en fin helg! Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Vackert kollage - jag har nästan inget silverfärgat. Får ta mig en titt vad som finns och om det skulle passa någonstans. Det är vackert med den kontrast silver ger mot andra växter.

    SvaraRadera
  4. Your silver photos are beautiful.

    SvaraRadera
  5. Jag ser att många har fantasi även när det gäller silver. Även hos dig.

    SvaraRadera
  6. Your photos are lovely.

    SvaraRadera
  7. Beautiful silver photos!

    SvaraRadera
  8. Vackert, vackert, silver ger mycket fin kontrast mot övrig grönska:)

    SvaraRadera
  9. Vakkert sølv, som fortjener gullplass:)

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.