Trädgårdfärger - SKÄR

Inget skär sig väl med skära blommor. En riktig favoritfärg, det tycker nog moder natur själv också som har ett sådant överflöd i utbudet av skära blommor.



Efter förra veckans "mission impossible" så gissar jag att svårigheten denna gång blir att välja. Jag hittade trädgårdsvivor, höstanemoner, spirea, skära blåsippor, stjärnflocka, aklejor, spanska klockhyacinter och stenbräcka som får representera de skära hos mig.



SKÄR
Nästa vecka fortstätter vi i de milda nyansernas tecken med LJUSGUL





15 kommentarer:

  1. Så fint! I vilket program gör du det fina collaget?

    Hoppas du fåt en härlig dag!
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda!
      Collagen gör jag på www.picmonkey.com. Deras free editing räcker för mina behov.

      Radera
    2. Tack Charlotta!

      Vad heter den jättesöta blomman längst upp till höger hos dig? Den är jättesöt! Insåg att jag hade Frame Arstist i paddan, så jag kunde göra kollaget där :) Nu ska jag åka på kaninutställning och se om jag hittar trevlig uppfödare med den typ av kanin jag önskar mig till försommaren. Maken är mycket skeptisk och motvillig, men följer med. Vi ska inte haaaaa någon mer kanin, säger han ;)

      Kram
      //Linda

      Radera
    3. Jag hade aldrig gissat att det var en spirea. Trodde att det var någon lågväxande vackert växt med bladverk som mossa ;)

      Kram
      //Linda

      Radera
  2. Det är en fin färg! Dina bilder var ljuvliga!

    SvaraRadera
  3. Inspirerande bilder med vackra blommor - "vill-ha-ådran" väcks.

    SvaraRadera
  4. Det var en mycket lättare färg att hitta. Det tror jag de flesta håller med om.

    SvaraRadera
  5. Mycket härligt i rosa. Fint kollage.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Åh så vackra, härliga bilder, här får man en findos av sommar:)

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert collage du har gjort av dina blommor. Det är så härligt att kunna gå in i arkiven och titta på alla fina sommarblommor nu när det är kallt och snöigt. Tack för att du ger oss knuffen till att göra det.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Härligt med skärt som inte skär :) så vackert de blev med de vackra blommorna i ditt collage. Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Vackert kollage du gjort! Och precis som du sa - en färg som gör det svårt att välja. Det fick mig att lära mig göra... ..just kollage. Den lilla primulan - längtar efter sånt just nu.

    Ha en härlig söndag! Carina

    SvaraRadera
  10. Vackert collage på trädgårdens skära växter.

    Önskar dig en härlig söndag!

    SvaraRadera
  11. Det är inte svårt att sväva iväg i tankarna när man påminns på ett så fint sätt om sommaren och den varma årstiden genom dessa underbara blomsterbilder! Att uthärda den mörka tiden på året är ett sätt att ännu starkare uppskatta sommarens fröjder. :-)

    SvaraRadera
  12. Javisst, er det en aldeles nydelig farge. Du har samlet så mange skära skjønnheter i din collage at jeg nesten mister pusten:):) Godis for øyet!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.