Trädgårdsfärger #21 - Träfärgad

Den här veckan ber jag er att använda er kreativitet. Träfärgad kan tolkas på många sätt.

Det första jag tänker på är färgen på nysågat virke. Som mammas altan som hon fick njuta av sin sista soliga sommar.



Och jag tyckte mig känna igen nästan samma nyans i dagliljan. Fast jag brukar kalla den för creme-färgad till vardags. Fin är den i alla fall.


Nästa tanke var att träd måste väl vara träfärgade? Och så hittade jag en bild på lindstammen med en liten besökare som man kanske kan kalla mahognyfärgad, som ju också är ett träslag.



   
                  

Avslutar med en bild på grånat trä. Vackert och naturligt växtstöd där det kan behövas. Så träfärgad kan ju vara nästan vad som helst. Lycka till med arkivletandet.



Nästa vecka: Jätteljusgul


- - -


12 kommentarer:

  1. Nu när jag sett dina motiv, inser jag hur man kan tänka. Förra veckan tänkte jag att träfärgat det klarar jag absolut inte. Jag får rota litet till i mina arkiv. / Britt

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och minnen! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar trä som grånat av naturen, det tycker jag är väldigt snyggt. Jag har inte lagt in några bilder på ämnet men det är kul att läsa tolkningarna. Vårt staket är obehandlat och grått, jag tror att det finns någon bild om man hittar den. Ha det bra. Carita

    SvaraRadera
  4. Kreativ tolkning. Trä finns ju faktiskt i de flesta färger. Kul att du fick med dagliljorna.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Kul att du testar vår kreativitet med lite ovanliga "färger", så vi får töja lite på gränserna. Blir spännande att se vad de andra hittar på. Trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att vi fick vara lite extra kreativa! Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  7. Vacker Daglilja! Och grånat trä är också väldigt vackert:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Ja, idag fick vi tänka till. Inte så mycket som fått behålla sin träfärgade nyans hos mig. Det mesta blir målat förr eller senare.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  9. Nice to see photos of your beautiful garden !
    Have a happy weekend !

    SvaraRadera
  10. Dagliljan var pricken över I. Ekorren har precis rätt färg, kan knappt urskilja den på stammen. Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder....älskar dagliljan....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Inte lätt att hitta blommor i rätt färg: Din daglilja passar perfekt för temat!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.