Oansenlig... nej

Amiralen i juni, det tror jag aldrig har hänt förut. Den brukar jag bara få se på sensommaren i augusti- september, ofta på nektarrika blommor som solhatt eller dahlior eller på halvruttna äpplen. En riktig finsmakare. ;)

De som flyger nu har jag inte sett på blommor överhuvud taget. Men det är nog en tillfällighet, det finns gott om blommor om de skulle vilja ha en slurk nektar.


Ganska oansenlig där den sitter och vilar på den outslagna riddarsporrens blad.



Och rätt så grå där den sitter och solar på källardörren.


Men väldigt praktfull när den breder ut vingarna. En riktig praktfjäril.


4 kommentarer:

  1. Visst är den vacker Amiralfjärilen. Jag hade besök av en i fredags.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har varit dåligt med fjärilar, nu då det regnat så mycket. Amiralen är fin.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  3. Amiralen är inte så vanligt förekommande i mina trakter. Jag har sett den då och då men då oftast sittande på en grusväg eller liknande. En praktfull fjäril med sin storlek och kontrastrika färger. Med den blomsterprakt som fyller trädgårdar och ängar just nu borde chanserna vara stora att få se många olika fjärilssorter, och det kan man ju inte säga nej till. :-)

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.