Skönhet i det lilla

Blommig fredag med temat "skönhet i det lilla" ger inspiration till en trädgårdsrunda. Skuggigt och inte det allra bästa foto-väder, så några arkivbilder får komplettera. Här är mina skönheter i det lilla formatet (några av dem):


Alunroten med de underbara små röda blommorna, blommar nästan hela sommaren. (och de säger att man brukar odla alunrot för bladens skull...? )



En av våra fem blåbärsbuskar i blomning. Är inte de små blommorna underbara så säg.



Buskmagnolians blommor är inte så stora (i förhållande till busken) en större skönhet finns inte i min trädgård idag. (flugorna håller med ;)  )

 

Revsugan, den rödbladiga har äntligen tagit fart, snart är den lika framfusig som sin "vanliga" kusin som står i bakgrunden. Timjanskudden samsas gärna med revsugan (och mossa).



Stenbräcka, så liten och så skir och så fantastiskt vacker.



Tolvgudablomman, också en småväxt skönhet, den har stor personlighet tycker jag.



Avslutar med den fantastiskt vackra makaonfjärilen som var på besök förra helgen. Här kan man tala om skönhet! Och det lilla är väl den lågväxande mossfloxen, även om den också har stor skönhet.

Ha en fin helg!
♥ ♥ ♥ 

8 kommentarer:

  1. Søte små kan vi nyte nå...
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen din mossflox, det var en nu bekantskap för mig. Så söt. Trevlig helg!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Många små skönheter att njuta av och lägga märke till.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Å så trevligt med makaonfjäril! Här har regnet dämpat fjärilsfladdret, men nån kålfjäril hann ändå lägga ärr här och där innan regnet. Vackra bilder! Tolvgudablomma står på min önskelista.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Små godingar och Makaonfjärilen är så vacker.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  6. Heisann, fantastisk hva de små blomstene har evne til å bergta!

    Ha riktig go´hælj!

    SvaraRadera
  7. Fina bkommor du har fångat! Jag har en 8-9 år gammal buskmagnolia, men den har aldrig blommat, så blommor har jag bara sett på bild, som nu.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker om revsuga mrn den är inte lika förtjust i mig och trädgården. Har svårt att få den att trivas. Kul att du fått den att frodas och bre ut sig. Gissar att den är lätt att ta bort om den tar för sig för mycket.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.